Voorbereiding – Bagage

Als je voor langere tijd op reis gaat, denk je waarschijnlijk van tevoren goed na over je spullen. Dus, om maar meteen met het hoofdonderdeel van dit stukje te beginnen:  DIT zijn de spullen die ik nu meedraag.
Maar zo begon ik niet..

Ik ging op reis en ik nam mee…. 

Na grondig speurwerk op het wereldwijde web, veel overleg, goede raad en wat haastige spoed, is dit de lijst geworden van alle dingen die ik mee heb gesjouwd naar Brazilie. Plus nog wat cadeautjes en wat rariteiten (een speculaasplank, een unox muts, chocolade en stroopwafels). Omdat ik er vanuit ging dat ik daar geen spijt van ging krijgen. En dat was ook zo.

Natuurlijk nam ik niet precies mee wat op de lijst stond, maar grofweg wel en dat zag er zo uit:

img_02841

Ondertussen zijn we al vier maanden onderweg en ik vind het verschil best grappig om te zien. Het is leuk om dingen weg te geven, of om juist iets te krijgen, om de dingen die je wel hebt intensief te gebruiken. Er zijn al wat dingen terug naar Nederland verstuurd en ik ben niet meer vaak iets kwijt, omdat er een systeem in mijn tas geslopen is.

Overdenkingen

Mijn pumps, mijn laptop en wat jurkjes zijn nog in Brazilie en ik vraag me af of ik die nog terugzie. Sokken, ondergoed en haarelastiekjes verlies je overal (maar kun je ook makkelijk kopen). Je toilettas moet je niet aan een stapelbed laten hangen. Je kunt hetzelfde shirt prima een dag of vier dragen (als je niet te veel zweet of als je toch de hele dag door zweet, wel meenemen onder de douche dan). Oordoppen en een slaapmasker zijn echt de bom, net als zippers, die overigens wel snel slijten. Een volgende keer neem ik minder repellent/ zonnebrand / sokken mee (en wellicht geen klamboe). Een compact fleece vest was handiger geweest.

Mijn favoriete items

  • Oordoppen! Ik vond ze eerst heel vervelend, maar nu ben ik eraan gewend en het maakt echt het verschil als je op een slaapzaal ligt.
  • Hardlooptight Ik bedoel, mijn pyjamabroek, mijn yogapants en mijn thermobroek.
  • Dry & compression bags.
  • De backpack zelf. Ik heb op het laatste moment een nieuwe backpack gekocht (Osprey Ariel 65) en absoluut geen spijt. Het is zo fijn dat hij heel goed zit, dat er overal vakjes zitten en dat je de bovenkant eraf kan halen om te gebruiken als heuptas.

Ik heb niet alleen over bagage wat te zeggen, maar onderhand heb ik wel meer handigheidjes verzameld en ik dacht dat het misschien wel aardig was die te delen. Je kunt ze hier vinden. (en het stukje Over is ook opgefrist, want ik ben geen 22 meer)

2 thoughts on “Voorbereiding – Bagage

  1. Pingback: Spullen | Loessoep

Geef een reactie

