Kleine luxe

Ik heb steeds minder nodig. Dat begon in Nederland met het wegdoen/ weggeven van de meeste spullen, maar dat werkt nog beter als je al je bezittingen op je rug meesjouwt. Niet alleen van spullen heb ik minder nodig, ik kan ondertussen ook al best behoorlijk slapen in bussen of met veertien op een kamer. M’n privacy behoefte is geslonken tot een minimum..

Muurschilderingen! Word ik ook blij van

Daarom presenteer ik nu; de kleine dingen waar ik nu ontzettend blij van kan worden – in willekeurige volgorde.

  1. Warm douchen – Dat de douche uberhaupt echt warm is, is fijn. Maar als hij warm blijft totdat de shampoo uit je haar is, is helemaal het einde!
  2. Een achtergelaten broccoli – Met een briefje erbij. Omdat ik de dag ervoor een indrukwekkende berg groenten had gegeten. Lief!
  3. Wc papier op de wc – Hoef je toch weer iets minder na te denken voordat je naar de wc loopt. Luxe!
  4. Een eigen dorm – Niemand anders heeft geboekt en dus heb ik vannacht mijn eigen kamer. Zonder stapelbed. Die op slot kan zodat je niet met één oog open hoeft te slapen.
  5. Herbert de regenponcho – Het hebben van droge spullen is iets wat  ik enorm heb ondergewaardeerd.
  6. Goedgemutst ontbijt – Als in, ontbijt is meestal brood met jam, maar jam is niet vegetarisch hier want bevat gelatine. Bovendien ben ik sowieso niet zo van de jam. Dus als je dan een keer goed ontbijt krijgt en de mensen ook nog vrolijk aan tafel zitten; feest!
  7. Whatsapp – Toch wel superfijn hoor, dat je zo makkelijk via Wifi kunt bellen voor nop. Voel me best wel dichtbij Nederland. Niet altijd, maar wel vaak.
  8. Grote handdoeken – Met zo’n mini ding werkt ook prima, maar nee, dat is niet hetzelfde.
  9. Vegetarisch eten – Er staat niet veel op de kaart voor vegetariërs, maar over het algemeen vindt men het superleuk om iets anders voor me te maken. Sterker nog, ik heb soms het idee dat ik veel lekkerder eet dan menigeen. Bijvangst: je hebt vaak meteen een praatje en een grote glimlach van de kok/eigenaar.

De kok van de Salkantay trek had een vegetarische vogel gemaakt, tof!

One thought on “Kleine luxe

Geef een reactie

