Gemuteerd II

Toch weer mijn DNA aan de buurman gegeven,
dat vond hij wel fijn.
Ik ook, dacht ik. Toen.
Zou de buurvrouw weten van ons heimelijk fröbelen?

‘Ik houd eigenlijk meer van eigeel’, zei ze. Maar het eiwit werd
steeds witter en zij was maar een simpele juffrouw. 

Het was zo complex,
wij allemaal.

Hij dacht dat ik hem begroette toen ik, met loslatende stem,
thymine fluisterde
.
Onder zijn verknipte geweten ontvouwden zich hele structuren,
maar hij wist niet wat het meervoud van helix was. 

Zo spiraalde ik verder,
mijn macromoleculen 
stevig vastgeklemd.
Voorlopig wordt mijn genetische code niet meer vertaald.

Pier 2 Art center

 

One thought on “Gemuteerd II

  1. Het heeft wat zieligs maar ook juist wat ondeugends. En ik houd van al die woorden die ik dagelijks tegenkom maar in stuk minder mysterieuze context ;) ik moet nog even nadenken hierover :D

Geef een reactie

