Gemuteerd I

ax2NpPn_700b
Ik heb mijn DNA net aan de buurman overhandigd,
hopend dat hij me kan helpen met het in elkaar
zetten van mezelf.
Ik ben zogezegd het schema even kwijt.

‘Ik ben maar een simpele bakker’, zei hij. En hij
mompelde dat hij wel vaker met eiwitten had geknutseld, maar
ik was iets te complex.
Dat hoor ik wel vaker.

Zij voelde zich aangesproken toen we spraken over guanine
of misschien cytosine of adenine. Niet dat ze ooit twee
eindjes aan elkaar had geknoopt, maar het lukte haar om een dubbelstreng te vormen
met de bakker.
Twee tegen één kan soms eerlijk zijn, maar nee,
er zat geen schot in deze zaak.

Thuis ben ik onder de douche gaan staan
en de rest van de dag bouw ik waterstofbruggen.

3 thoughts on “Gemuteerd I

  1. Haha geweldig, ik voel mij als biochemicus natuurlijk enorm aangesproken hierdoor.

    Het is wel een beetje dubieus natuurlijk, je DNA aan de buurman geven…

Geef een reactie

