Zwerven langs de Waal

Met een diepe Franse ‘Ouf’ was hij ter aard gestort.
Zo stel ik me dat voor,
want mon dieu, wat lag daar een hoop mens.

Een fikse hoeveelheid cellen en verhalen uitgestrekt op een
picknickkleed.
Zo één met ruiten.
Ik dacht dat ze die alleen toevertrouwden aan gezinnen met kleffe
boterhammen, pakjes sap, knoeien met koffie.
Of dat je op zijn minst een jurk aan moest,
of hebben uitgetrokken.
Dat laatste misschien het liefst.

Ik dwaal af. Niet alleen vandaag, maar vandaag
in het bijzonder.
Twee flessen troep en een roes in het zand, ik had er
een briefje achtergelaten:

‘Ik vind u mooi. Bedankt.’

Mijn kleffe boterham erbij, toen toch maar doorlopen.

Laten we hopen dat ik snel zulke vieze voeten krijg.
En een rauw leven. Met diepe Franse klanken oufzo.

One thought on “Zwerven langs de Waal

Geef een reactie

