Nog eventjes

Het is alweer juni. En ook alweer vier juni.
Hoe kan dat?
Waarom is tijd zo relatief en zo concreet tegelijkertijd?
Het betekent dat ik nog acht schooldagen hier heb. Het betekent dat ik morgen mijn eerste grote tentamen heb. Het betekent ook dat het leven hier heel gewoon is geworden en dat ik er niets anders van kan maken: Ik mus jullie.
(Dat was een typfout, maar ik vind hem zo leuk dat ik hem nu even laat staan).

Ik wil even vertellen wat er is gebeurd en wat er nog gaat gebeuren.
IMG_04271

Dit betekent dat ik ook even een Taiwanees ziekenhuis van binnen mocht meemaken. Om een lang verhaal kort te maken: de wesp van tijdens het trailrunnen was misschien geen wesp, maar ik bleek er goed allergisch voor en dat ging niet helemaal goed.
Een goede lading pillen en crème verder ben ik nu al drie dagen keimisselijk en ziek, maar de uitslag trekt weg en het komt allemaal wel goed.

Dat hoop ik toch, want morgen heb ik het tentamen Combinatorics. Ik denk niet dat de stof per se heel moeilijk is, maar ik weet niet goed wat ik kan verwachten en het voelt soms alsof ik geen enkele uitleg heb gehad. Wat misschien ook zo is, aangezien alles in het Chinees gegeven werd.
Gewoon rustig in- en uitademen dus. Ik doe mijn best, meer kan ik niet. 
(O, man, kon ik dit maar echt denken, want ik denk het wel, maar ik denk er ook meteen achteraan dat ik het wel goed moet doen, dat ik het wel moet halen, dat ahhh, prestatiedruk, perfectionisme, zoiets).

En dan komt volgende week, met een eindpresentatie voor Chinees, met een tentamen Chinees, een tentamen cryptografie op vrijdagochtend, een huiswerktentamen voor moderne Algebra met 25 (!) opgaven en nog één keer een verhaal schrijven van 1500 karakters. 16 juni sluit ik alle schoolwerk af met een guqinconcert.
Dat betekent dat ik vanaf 17 juni vrij ben om te gaan en te staan waar ik wil. Ik kan het me nog niet voorstellen dat er niets meer hoeft. Waarschijnlijk ga ik naar Kaohsiung, Kenting en Taitung. (in die volgorde)
Vakantie, ik ben er zo aan toe.

 

3 thoughts on “Nog eventjes

  1. Nog even bikkelen meid, maar dan kun je lekker gaan genieten van je welverdiende vakantie! En dan zit het grote avontuur er alweer bijna op, maar kun je lekker terug naar Nederland. Naar je eigen bedje, het normale eten en al je lieve familie, vriendjes en vriendinnetjes! Want ik heb wel zin om je weer te zien hoor. Nog even doorzetten, but you can do it! Tot snel :)
    Liefs Annie Bananie

    • Anne!!! Je bent geweldig! Deze reactie doet me echt goed. :D Ik heb ook zoveel zin om jullie weer te zien! (ook al is dat afspreken van ons echt hopeloos, haha)

  2. Heel veel beterschap en heel veel succes! Wat er ook gebeurt, je hebt in ieder geval heel veel geleerd :) Hoe lang blijf je nog daar in je vakantie? Geniet ervan hoor :)

Geef een reactie

