De Taalstaat

Ik heb al van verschillende kanten gehoord dat mensen graag nog eens lezen of horen wat ik te zeggen had op de radio, dus dat zal ik nu delen.

Het fragment is hier te horen. Ik zat in het tweede gedeelte rond 12.55. Het is slechts één minuut, maar dat vond ik lang genoeg. :)

http://www.radio1.nl/detaalstaat

De tekst:
Ik moest iets forceren. Een watermeloen bijvoorbeeld, onder een snelbinder.
Rood sap likte mijn spatbord; het leek me beter om striemen te maken in vruchtvlees in plaats van in de doorbloede variant.
 
Negen dagen geleden had ik haar ontmoet, een week terug had ze zich voor het eerst tussen mijn lakens gevouwen en het was de avond ervoor geweest dat ik wanhopig naar de plaatselijke buurtsuper was gehold.
Een tandenborstel moest ze hebben. Ik had staan twijfelen: zacht of hard, flexibel of niet, gebruikte ze soms elektriek en leek ik zelf niet op varkenshaar op een stukje bot?
Mijn aarzelingen vergeten toen ze drie nachten lang mijn wereld verlichtte. Mijn toekomst had zich voor me uitgestrekt. We sliepen niet, maar mijn dromen waren groter dan ooit. 

Even zo plots was ze weer verdwenen, hopeloos koud en oververmoeid was ik achtergelaten.
Thuisgekomen drukte ik de tandenborstel krachtig door de watermeloen.

Commentaar:
Ik baalde nogal dat ik het zo snel geschreven en opgestuurd had, praatte ik eigenlijk te snel of te langzaam? Alle kritiek is welkom!

3 thoughts on “De Taalstaat

  1. Loesjee! ik heb het even terug geluisterd; Leuk zeg:)!!! Je was goed te verstaan voor die verre afstand haha soms wel iets te snel voor mij maar heel leuk:)! xx peanut

  2. Haa Loes!! Anne en ik hebben ook geluisterd;) Ik herkende je stem bijna niet;) maar goed gedaan hoor! Tot snel en veel plezier nog de laatste weken!! Xx

Geef een reactie

