Waarom men gehoorzaamt

IMG_02901

3 thoughts on “Waarom men gehoorzaamt

    • Hoe bedoel je dat? Want ik heb de Chinese taal niet uitgevonden, ik heb het over 可以 = kuhjie = Kěyǐ. Maar toen ik me dit bedacht snapte ik ineens waarom mensen steeds zeggen dat iets niet kan als ik het toch doe.
      Al klinkt dit alsof ik heel veel dingen doe die niet mogen, maar in feite loop ik gewoon veel hard op rare tijdstippen.

  1. Ha, ha, nu begrijp ik je tekst ineens een stuk beter. Ik blijf nog wel nadenken over de gevolgen voor de communicatie (bv in de rechtspraak, in de opvoeding), als je hetzelfde woord gebruikt voor ‘kunnen’ en ‘mogen’….

Geef een reactie

