Over VIP behandelingen, moppen en kalligrafie

Ten eerste studeer ik gewoon en dat neemt veel tijd in beslag. Heel. Veel. Tijd. Oef.
Leuk is dat, maar niet altijd. En aangezien ik momenteel in het stuk ‘niet altijd’ zit, ga ik even wat andere dingen vertellen.

Wat er zoal gebeurt hier:

  • Ik doe mijn boodschappen het liefst zo organic mogelijk. Altijd leuk als je dan een extraatje uit je paprika plukt:
'Only early birds get worms' wordt zo wel heel letterlijk.

‘Only early birds get worms’ wordt zo wel heel letterlijk.

 

  • Ik zat ineens in de viplounge van een gigantisch ASUS gebouw. Met thee, een koel briesje, desinfecterende doekjes en drie opgeschoten knapen.
    Dat zal ik even toelichten: mijn laptop was stoffig, vanbinnen en daarom werd het arme ding loeiheet. (Met – voor zover ik weet – een maximum van 93 graden in het moederbord).
    Nu ben ik niet zo technisch van aard, en nu zijn er hier geen papa’s of broertjes die met alle liefde mijn laptop verzorgen, dus toen ben ik naar de laptopdokter van de universiteit gelopen. Hele aardige man, maar liep mijn laptop niet vast? Kon ik gewoon alle programma’s opstarten? Dan kon hij me niet helpen.

    Uiteraard wilde hij me wel even vertellen waar ik dan wel heen moest. Dus hij zocht een mooi adres uit, belde dat ik eraan kwam en vertelde me waar ik heen moest. Ik had verwacht dat het één of andere ASUS winkel zou zijn, maar het was een gigantisch kantoor waar ik voor stond. Op mijn kaartje stond 3F = third floor dus ik probeerde zo zelfverzekerd mogelijk maar gewoon naar de derde verdieping te lopen.

    Ik werd al verwacht. Met al die onzin en dure pakken en zachtleren banken dus. Voor ik het wist was één iemand er met mijn laptop vandoor en hielden de andere jongens mij aan de praat. In het Chinees. Leuke oefening, want ik weet in het Nederlands al niets over laptops te vertellen.
    Ik heb dus eerst vooral geluisterd en toen nog wat dingen gevraagd die niet al te technisch waren:
    Wat ze zoal vonden bij het schoonmaken van computers? Voornamelijk honden en kattenharen, één keer een muis (?).
    Hoe vaak je een laptop moet reinigen? Elk halfjaar, oeps.
    Of ze nog dealtjes hadden als ik een nieuwe laptop wilde? Nou, zeker wel! Voltreffer dit, hoefde tien minuten niets te zeggen.

    Ik denk dat ik daar een half uur geweest ben, maar ik hoefde niets te betalen, want dat zat in de garantie. Ja dahag, echt niet, na vier, bijna vijf jaar, zonder iets van een verkoopbon ofzo? En dat ik nog maar snel terug moest komen, want dan konden ze me nog wel wat aanbiedingen doen?
    Altijd fijn om een blond (ja, zelfs haarkleur is relatief) Europees meisje te zijn (met een Taiwanese laptop).

  • Deze week moest ik bij de Chinese les een mop vertellen. Dat is natuurlijk lachen, zowel bij de voorbereiding als bij de uitvoering. En ook verrekte moeilijk.
    Bij dezelfde les zagen we een grappig, doch shockerend filmpje:

  • Ik ben begonnen met een beetje kalligrafie te leren. Ik doe dat met een Taiwanees meisje dat net begonnen is met een studie Spaans. Ik vertel haar dus wat dingen over de Spaanse taal (het is allemaal heel elementair, dus dat lukt nog) en dan leert zij mij schrijven en Chinees. Dat is dus véél moeilijker dan ik dacht. De kalligrafie. Het Chinees wist ik al.
     
  • Ineens was mijn zangles geen zangles meer. Dat was vorige week ook al.
    Zingen doe je thuis maar, we leren nu concentreren en mediteren op z’n Chinees. Of de docente vertelt ons verhalen en speelt daarbij op haar guqin. Hier ben ik zo dankbaar voor!!

    Enkele dingen die ze ons leert:
    Muziek maken moet je niet doen voor anderen, je moet het doen voor jezelf. Probeer daarom eens zo zacht mogelijk muziek te maken, zodat jij het zelf kunt laten klinken in je eigen lichaam. 
    Of
    Muziek kan je gemoedstoestand veranderen. Maar alsjeblieft, ik vraag jullie, zorg dat je gemoedstoestand al rustig en vredig is vóór je guqin gaat spelen. Anders wordt een vervelend gevoel alleen maar vervelender. 
    Voor dat laatste doel doen we alle oefeningen, en dat klinkt een beetje zweverig, dat is het waarschijnlijk ook, maar het is heel fijn! Het is alleen jammer dat ik de verhalen niet in details kan volgen, want dat vind ik ook heel interessant!

    (Zoals: een man liep een berg op, daar speelde een vrouw guqin, hij vroeg haar waarom ze zo droevig speelde en de vrouw vertelde dat ze zich niet droevig voelde, maar dat ze al lang niet meer op aarde was, …. (hier kon ik het dus niet volgen) …. , later vond de man precies op de plek waar hij de vrouw had gezien een mooie pot in de grond.
    Zie je, ik heb de clue gemist, heel spijtig, maar ik vond het niet kunnen om haar te onderbreken.)

Hiermee zijn jullie weer een heel klein beetje op de hoogte, want als ik alles zou moeten vertellen wat hier gebeurt… Nee, dat doe ik dus gewoon niet.

One thought on “Over VIP behandelingen, moppen en kalligrafie

Geef een reactie

