Advies van een dokter

Ik beval je je wonden met 
alcohol te ontsmetten.
Daar ging het mis, veel Mis, 
Misdadig Misbruikt Misschien Misdrijf, 
maar ik voelde me niet
de schuld, of schuldenaar.
Bevelen of benevelen, je wist niet beter.

De rum uit het kerstpakket, jenever, ook
de whisky
van na die begrafenis. 
Ze maakten het slechts gemakkelijker voor
het bloed om te gaan
waar het niet stromen kan. 

Je stapelde de miscommunicaties op
en blies ze met je lamme tong
als luchtvervuiling door de straten. 

De stabiliteit van een tol, alles bleef ook maar 
draaien 
buigen 
schateren
slikken.
Tot de laatste druppel haar wond deed overlopen,

‘ik haat van haar’

2 thoughts on “Advies van een dokter

  1. hoi loes, gefeliciteerd met de verjaardag van je vader.. Oma en ik plus lovis hebben hem gisteren bezocht. Wim en larissa trouwens ook. Was heel gezellig. Jullie hadden s ochtends via skype al contact met elkaar. dus ik weet weer het een en ander. succes in die hitte en sterkte met de tentames. het is ongetwijfeld een mooie ervaring fijne dag, groet pieter

Geef een reactie

