Ont-vangen

IMG_08851

Iedere ochtend verzamelde ik de muggen die ’s nachts 
als dieven van mijn DNA hun dienst bewezen. 
Ik kneep ze uit boven een glas dat ik in de vriezer 
bewaarde en ik vond dat dat eerlijk was.

Iedere avond weer liet ik mijn klamboe 
een klein stukje openstaan.
Ik dacht nog: het is drinken of gedronken worden 
en hielp zo de kringloop van het leven. 

Langzaam kwam het besef dat ik een
gespleten persoonlijkheid van mezelf maakte: 
het deel in de vriezer en het deel in of uit bed.

Maar mocht er buiten mijn vangnet een oorlog uitbreken
waarbij normen vervliegen en waarden verzinken
dan kan ik altijd mijn eigen bloed nog drinken.

Hoe heet deze vogel?

Hoe heet deze vogel? Wie het weet mag het zeggen.

3 thoughts on “Ont-vangen

Geef een reactie

