Lang zullen we leven!

Wie jarig is trakteert, dus ik wil ook iets geven. Komtie!

1. Een lach.
Omdat ik hier elke ochtend weer van moet glimlachen:

Goodmorning sunshine!

Goodmorning sunshine!

2. Een filmpje
AH! Ik heb een guqin gekocht. Je ziet hier mijn eigen, van MIJ!!!
Het was een beetje een impulsaankoop. Ik had de juffrouw gevraagd mij te helpen om misschien een guqin te kopen, over een aantal weken ofzo.
Zij is naar een winkel gegaan, heeft alle guqins uitgeprobeerd en nog 3000 dollar van de beste afgepingeld en hem alvast maar mee naar de uni genomen om mij te laten proberen. Je snapt, toen kon ik niet meer weigeren.
Ik heb hem al op mijn kantoor staan, maar nog niet betaald. Fijn, als mensen elkaar gewoon vertrouwen!

3. Een woord
anxin = Ānxīn = ansjien.
Het eerste karakter is een vrouw onder een dak: rust/vrede.
Het tweede karakter staat voor hart.
Dus als je hart vrede heeft, dan ben je opgelucht!

4. Een gedicht
Het is van Sanne (http://dichtgezicht.wordpress.com/) en ik vind het zo mooi:

WaaromenwanneerIk wens jullie een hele fijne verjaardag (die van mij) en een Goede Vrijdag.

6 thoughts on “Lang zullen we leven!

  1. HIEP HIEP HOERA, 22 jaar! Mooie muziek en mooi dat je ook zelf in beeld bent.
    Het Chinese karakter is prachtig!
    Een “opeenhoping van hoogtepunten” , dat wens ik jou toe in je nieuwe levensjaar!
    Vier op deze dag maar een fijn feestje met jezelf in Taiwan!

  2. Wat een traktatie, dat is nou pas een leuk begin van de dag hier in Nederland.
    Gefeliciteerd Loes! En je hebt wel een heel mooi verjaardagscadeautje voor jezelf gehaald met de guqin.

    Hopelijk volgen er nog veel mooie verhalen, want dat betekent dat jij weer veel mooie avonturen hebt meegemaakt.

  3. Hoi Loes! Van harte gefeliciteerd en nog heeel veel gezonde jaren!!
    Je hebt een leuk kado voor jezelf gekocht, ik hoop je nog een keer in het echt te zien spelen!
    Een hele fijne dag verder en ik hoop nog veel van je leuke stukjes te lezen…
    Groetjes!

  4. Van harte gefeliciteerd met je 22 jaar. Leuk om je te zien spelen op je guqin. Wat een mooi kado voor jezelf! Samen met je verhalen vormt het instrument voor de rest van je leven een herinnering aan je verblijf in Taiwan. Dat wat de chinese karakters ‘verwoorden’, vind ik mooi. Ik wens dit in je verdere leven toe: dat je hart vrede heeft!

  5. Gefeliciteerd!! :) En dankjewel voor de leuke traktatie. Wat gaaf dat je een guqin hebt gekocht! Ik ben dol op muziekinstrumenten (al wist ik van het bestaan van deze niet af…) :)

  6. Pingback: De guqin | Loessoep

Geef een reactie

