Observatie

– Dit is dus geen fictie.

17 april 17.07 Combinatorics
Het is 35 graden buiten. Of tenminste, dat was het rond het middaguur. We zitten met 19 mensen in de klas. Ik weet dat ik negentien voluit hoor te schrijven, maar dat negeer ik voor nu. Je zou het bijna expres doen: er staat erorr corecting op het bord geschreven. Daar rammelt nogal wat aan. Aan het bord ook.
We hebben net een ruimte met dimensie 64 geconstrueerd. 64 = 26. Ik vraag me af of het daar koeler is dan hier. Ik ben gestoken door een niet-mug. Het bobbeltje is keihard en ik heb er voor de zekerheid toch maar een kruisje ingedrukt.

Er zijn vijf mensen met een halflange broek. (Is de broek halflang of halfkort? Ben ik nu een pessimist? Mijn glas is in ieder geval halfvol, ik drink liters water met de hitte.)
Één meisje draagt een rokje. Met maillot. Of legging. Er is één iemand met een korte broek. Hallo, hier zit ik, achterin op de middelste rij. Daar zit ik graag en vaak.
Er is één iemand met een gat in zijn overhemd, de docent, bij zijn elleboog. Hij zit links voorin en springt zo nu en dan op om iets toe te voegen aan de lesstof. Ik heb het gat al drie weken in de smiezen en het lijkt me wel wat, zo’n ruimte om de warmte weg te laten glippen, maar mijn ellebogen zijn niet bedekt.
Sinds de airco is aangegaan na de pauze volgden de vesten. Ik tel er al vijf, waarvan twee behorende bij de halfbroeken – lang of kort-, dat maakt nog een beetje sense.

Vier mensen kijken vooral naar hun telefoon, één iemand heeft het hoofd in de nek gegooid en staart naar het plafond, één iemand kijkt niet, hij slaapt. Laatstgenoemde zit naast de docent, die durft. Één iemand kijkt vooral veel rond. (Ben ik weer).
Er zijn hier zes mensen die melkthee drinken, met een rietje, zo hoort dat. Ik heb vandaag watermeloenthee, en dat is veel lekkerder dan het klinkt.
Als ik dan toch bezig ben: ik tel tien paar sportschoenen en geen enkele hak, er is één iemand met open schoenen. Aangenaam. Er is ook één iemand zonder mouwen, dat ben ik dus niet.

17.20 De bel gaat. Het huiswerk voor volgende week verschijnt op het bord en in mijn agenda. Ik ga.

 

Nee, ik verzin dit dus echt niet:
IMG_01911

Geef een reactie

