Zinloze zaterdag 3

983642_772879556056373_1504596549_n1

Taipei bij nacht. Tijdens mijn eerste nachthardloopwedstrijd. Dat is geen woord, maar kijk hoe tof!

10154340_772879486056380_1792102058_n

Zo zag de wedstrijd eruit. Behalve dat ik mijn hoofdlamp vergat, ergens een zaklamp kocht en die in de auto had laten liggen. Ik was dus de enige zonder licht. Maar ook de enige die ’s nachts door Nijmegen en omstreken zonder verlichting rent gok ik.

1511676_772879922723003_2018937996_n (1)

First bitch in! Ik heb een hardloopwedstrijd gewonnen!

Alleen, voor deze wedstrijd had ik al zes uur gehiked. En een uur gefietst.
Vijf minuten voor de wedstrijd dacht ik nog: Dahaag, dit kan ik echt niet. Mijn benen waren verzuurd tot en met en ik zat onder de beurse plekken van een ongelukkige val tijdens het klimmen. De eerste paar kilometers, met al die hoogtemeters enzo waren heel zwaar. Maar toen ik merkte dat van het rennen het zuur wegtrok kon ik ineens veel harder, en ik wilde mezelf bewijzen zonder zaklamp.
Hier is een stukje van de rest van de dag:
IMG_00331

IMG_00441

Voordat we gingen hiken kreeg ik instructies over hoe te handelen als je gestoken zou worden. Maar geen zorgen hoor, ik val wel als ik bulten wil hebben.

 

IMG_00501

Toen dachten we dat we de eerste (uit drie) waterval al bereikt hadden.

IMG_00531

De eerste waterval. Zie je dat touw? Zo klim je hier. :)

IMG_00571

Dit was het pad. O, wacht, er is geen pad. Grijns. Je weg vinden door de jungle is echt geweldig.

IMG_00631

IMG_00691

Dit is het uitzicht uit mijn kantoor.

IMG_00741

IMG_00281

Turven op zijn Chinees tijdens de basketbal.

IMG_00791

2 thoughts on “Zinloze zaterdag 3

  1. Erg mooie foto’s! Wat een prachtig uitzicht vanuit “jouw” kantoor. En wat zoek je op de vrije dagen veel avontuurlijke, sportieve en spannende activiteiten op. Ik ben eerlijk gezegd elke keer wel weer blij als je heelhuids terug bent… zo’n touw langs de waterval, zo’n zoektocht zonder paden door de jungle, zo’n hardloopwedstrijd in het donker zonder zaklantaarn… Geweldig dat je naast alle lessen wiskunde, Chinees en guqin ook zoveel andersoortige activiteiten vindt. En natuurlijk: gefeliciteerd dat je de hardloopwedstrijd hebt gewonnen.

    • Ha lieve mama, heelhuids is misschien ook niet het meest geschikte woord, je moest mijn armen en benen eens zien! ;) En had ik al over alle slangen verteld? Haha, sorry, dit was niet bedoeld om je extra ongerust te maken.
      Je leert hier wel om heel geconcentreerd te lopen en ik werk bij het klimmen nog steeds volgens de regel: drie punten heel stevig, dan pas de vierde verplaatsen. (twee handen + twee voeten = vier punten).
      Ik quote mezelf nog wel even: Ik loop niet in zeven sloten tegelijkertijd, ik ben gewoon druk met leven. Liefs!

Geef een reactie

