Met de groeten uit Holland!

Er zijn héééél veel leuke dingen gebeurd, zoals:

  • Dat ik vandaag na het hardlopen een zingend kwartet -met een gemiddelde leeftijd van boven de 70 maar dat hoorde je niet- voorbij liep, toen nogmaals voorbij liep en uiteindelijk bleef staan luisteren en dansen.
    En toen, het is allemaal té mooi om waar te zijn, zongen ze 康定情歌 (Kangding Qingge), een volkslied dat ik ook ken! Dus ik zong mee, en zij waren helemaal verrast, en daarna leerden ze me nog een liedje en ooo, dat was zo geweldig.
  • Er is hier überhaupt vaak muziek. Dat is fijn. Dan kun je op een gewone woensdagochtend in het park gaan studeren terwijl iemand prachtig saxofoon speelt. Of fluit als je op een andere plek gaat zitten.
  • Dinsdag was er een basketbaltoernooi met alle docenten en studenten van wiskunde.
    Basketbal is hier één van de nationale sporten, dus je snapt dat ik met mijn bar slechte hand-oog coördinatie even enorm de blits heb gemaakt.
    Ik kreeg wel een ijsje tijdens de Tea Party achteraf, omdat ik zo fanatiek fouten maakte.
  • BAM! Eindelijk een goed cijfer: 9.5 voor Cryptography.
    Hoogste van de klas, als beloning mocht ik Alle opgaven presenteren tijdens Exercise class.
  • Etc. Etc.

Algemene boodschap: het gaat erg goed.

Maar ik word eigenlijk vooral heel gelukkig van jullie kaaskoppen daar ver weg. Ik wilde hier nu een paar voorbeelden neerzetten, maar ik weet niet of iedereen daar van gediend is, dus ik wil maar even zeggen dat ik Heel Erg Gelukkig word van rare, saaie of doodnormale foto’s, van berichten die over kleine dingen gaan maar die ik enorm waardeer, van chatten/skypen met Nederland, (of Thailand of Groot-Brittannië), van mails waar ik heel hard om kan lachen, of gewoon informatieve berichtjes, etc.

Echt waar, ik vind het heel fijn om contact hebben, dus laat dit een stimulans zijn. ;)
Dan ga ik nu proberen een filmpje te uploaden. (ik hoop dat dat beter gaat dan dat niet-gelukte geluidsfragment de vorige keer).
Dit is wederom in het park achter mijn huis, waar meestal wel muziek wordt gemaakt. In de eerste paar seconden zie je Hsinchu.

2 thoughts on “Met de groeten uit Holland!

  1. Ik kon het filmpje zowaar afspelen. Wat gaaf! Die typische muziek. En om zo’n park achter je huis te hebben! :D En wat gaaf dat je weer zo vrolijk bent en zo’n leuke, vrolijke blog schrijft.
    Liefs!

Geef een reactie

