Slapen werd schrijven

Het kleppert heen en weer
Er lijkt geen einde te komen
aan de gang, het meisje of de slippers
Zou ze weten dat ze dwars
door mijn halve dromen stapt
En vertrapt wat haast geslapen werd?

Een zacht zoemen voegt zich bij de slipper
Ik mijmer mijzelf moe, maar het
ongedierte baant zich een weg
door mijn gedachten
Het maakt mijn gissen tot gonzen
en het rusten haast ondraaglijk

Ik stel mij zo voor dat
zelfs de muggen slippers dragen
Dan zal de slaap niet ver meer zijn

 

 

18 maart 2014

2 thoughts on “Slapen werd schrijven

  1. Pingback: Zó vier je een verjaardag | Loessoep

Geef een reactie

