Wat ik het liefst doe op zondag

Er zijn veel leuke dingen voor een zondag, maar gister vond ik wel supervet!
Ik was dus bij de China Hash House  Harriers. En ik had het niet helemaal begrepen, want dat is dus een drinking club, maar wel met een running problem. Dus eigenlijk zat ik precies op mijn plek, want ik kan best wel flink water drinken als ik heb gesport.

Ik ging dus op weg naar Taipei om eens flink te rennen. In de metro had ik al aanspraak van iemand die mijn hardloopschoenen zag en dat kwam goed uit, want anders had ik niet geweten dat je vanaf het metrostation naar de start moest lopen… met een speurtocht! Met krijt waren pijlen op de grond getekend. :) Daar moest ik al van glimlachen. Ondertussen waren er nog meer mensen in hardloopkleding aangesloten.
1940017_10203479852739657_1663168425_n
Toen kregen we uitleg, ‘we’ waren alle nieuwelingen, vier in totaal. (er deden 40 mensen mee) Het ging erom dat je de flowers zou volgen, wederom een soort krijtbommen. Dat ziet eruit als dit:

Soms kom je een extreem grote vlek tegen, een checking, dan moet je gaan zoeken in de omgeving. Ergens +-100 m verderop begint de route dan weer.
Ondertussen kun je roepen: ARE YOU??
En dan zullen mede renners roepen: ofwel ‘Checking’, als ze het ook niet weten, ofwel ‘ON ON’ als je die kant op moet. Maar ze kunnen je ook best voor de gek houden.
Het gaat er namelijk om dat je als snelst binnen bent. En daarvoor zijn alle middelen geoorloofd, zolang je maar de hele route loopt.
Ik kreeg nog de tip: als je bloed hebt: erop spugen. En als je heel veel bloed hebt, vraag anderen om mee te spugen. Op het eind moet je de oranje bierbak vinden en daar tegenaan schoppen, die tijd telt. En als je nieuwe schoenen aanhebt, moet je daaruit adten. Ik kreeg nog een krijtje om de route te markeren, of te verpesten. Alles mag.
Nou, en toen kon het beginnen.

De vrouwen startten vijf minuten eerder dan de mannen, maar die voorsprong was snel vergeven toen we de eerste check niet konden vinden. Oké, nu ga ik over op foto’s.
(Er was ook iemand zo gek om steeds keihard te rennen en dan weer foto’s te maken)

Het voelde toch een beetje als apenkooien soms.

Het voelde toch een beetje als apenkooien soms. (Flower op boom links)

1901998_10203479812978663_1272463365_n1Veelal gingen we off-road. Door de bamboe, door de blubber, door de riviertjes, hele smalle richels en steil omhoog klimmen. Na vijf minuten zat ik al helemaal onder de drek, maar dat maakte niets. Vooral veel omhoog eerst.

Op gegeven moment werd het landschap wat opener.

Op gegeven moment werd het landschap wat opener.

En daar is Taipei dan! Blijft indrukwekkend, zo'n miljoenenstad.

En daar is Taipei dan! Blijft indrukwekkend, zo’n miljoenenstad.

Hier zie je een checking.

Hier zie je een checking.

Het was echt geweldig mooi, en vermoeiend en verbroederend. Al rende je op gegeven moment alleen, kijk dit land toch mooi zijn. (en zoek de flowers)
1897869_10203479863059915_1057812286_n11891172_10203479860299846_498382681_n11488239_10203479847019514_373978587_n1

En dan komt dit moment:
1958002_10203479866019989_298814504_nDan moet je aanpoten, want dan ben je er bijna. Maar die glimlach daarna, die adrenalinekick, dat is zo’n goed gevoel! Ik deed één uur en tien minuten over de 7 km (exclusief alle zoeken), daarmee was ik redelijk snel. De langzaamste kwam na twee u en drie kwartier binnen.
En ja, ik moest spugen, maar door alle gejaag heb je helemaal niet door dat je bloedt. Je moet die berg op of af, dus dan kijk je niet op een schrammetje.

Dit lijkt me dus echt de ideale manier om wat meer van het land te zien. Volgende week gaan we naar een dorpje waar pas 20 jaar stromend water is en internet nog niet bestaat. Diep in de bergen, ik ben benieuwd!

Ah, en ik heb ook een foto van mezelf in actie:
10013503_10152248767985498_394781355_n1

2 thoughts on “Wat ik het liefst doe op zondag

    • Ik sta er zelf ook een beetje versteld van dat dit soort dingen steeds toevallig op mijn pad komen hier. :) Maar ik betrapte me er zondagavond op dat ik er zelfs al op vertrouw dat er iets leuks gaat gebeuren als je een random metro neemt. En dat gebeurde!
      (Ik ontmoette een vrouw die toevallig dezelfde kant op moest, en me daarna op haar scooter een tour door de stad gaf)

Geef een reactie

