Deze week

Ik hoop dat elke week er zo uit gaat zien, behalve die physical check-up dan.
IMG_09661

Ik heb mijn draai meer dan gevonden. Het is fijn om hier te studeren en te leven. Ik leer Zoveel, al vallen de resultaten nogal tegen. Het is gewoon uitdagend, pittig, om niet te spreken van moeilijk. Het is fijn om alles zelf te beslissen. Ik doe heel veel, maar het voelt alsof ik rust krijg en dat voelt erg goed.
Ik word echt een betere versie van mezelf ofzo, maar dat klinkt een beetje raar.

Ik sta elke dag tussen 7.03 en 7.24 op, zodat ik rond 8.10 op de uni kan arriveren. Het is ongeveer 18 minuten fietsen heen, maar 7 minuten terug. (gemiddelde van de afgelopen twee weken) Dat komt omdat je tussendoor nogal wat hoogtemeters maakt. Of laagtemeters als je terug crosst. Maar ik ga dus NIET lopen. Ik kom uit Nederland, dan kun je fietsen.
Op maandag en woensdag heb ik les tot 21.30. Op donderdag tot 20.20. Ik maak dus behoorlijk lange dagen, maar dinsdagmiddag is vrij. Alleen moest ik toen heel veel gaan begrijpen van wiskunde. Dat vind ik helemaal niet erg, het is zo leuk om veel te leren! (OK, meestal dan). Ik ga nog steeds naar alle colleges, maar begrijpen is een ander verhaal, dus vaak zit ik daar te tekenen. Ik bereid alles heel secuur voor, dus ik weet wel met grote waarschijnlijkheid wat ze zeggen.
De wiskunde is redelijk hetzelfde, maar de aanpak is heel anders. Nogal intensief, maar daar ga ik nu even niet over schrijven. O, en de leslokalen zijn koud zeg. Ook de docenten hebben vaak hun jas aan. Zelfs met thee en trui moet ik in de pauze mezelf warm springen. Ik denk dat ik daar in de zomer heel blij mee ben.

Karakters leren doe ik het liefst als volgt:
IMG_09611

Deze foto is genomen door Sabina. Dat kan ook niet anders meer, want mijn andere twee kamergenoten ben ik deze week kwijtgeraakt. Iris is naar de andere campus, dat is echt een zielig verhaal. Zij komt hier studeren, blijken al haar vakken in het Chinees (zij spreekt geen enkel woord) en in Taipei. Ze moet dus heel veel reizen en dan kun je beter naast het busstation wonen. Victoria is met haar vriend gaan samenwonen. Beide vind ik best wel jammer.
Ik blijf hier op Bo’ai campus, want mijn dorm is erg schoon, ik vind het fietsen leuk en het bevalt me prima. :) De huisbazin is extreem aardig, zoals iedereen hier, en ze vindt het vooral heel grappig dat ze me zo vaak even weg ziet rennen dat ze al hardloopbewegingen begint te maken als ze me ziet. Volgens mij vindt ze me trouwens ook heel onverstandig, want ik loop met blote voeten over de gang en ze blijft me maar waarschuwen dat ik daar ziek van word. 對身體不好 !

Ik ben hier nu zes weken en deze week was ik ook voor het eerst een beetje melancholisch. Nederland is toch ook wel heel erg leuk. Ik begin een craving voor tomatensoep te ontwikkelen. Daar snap ik niets van, want zo vaak at ik dat thuis niet, maar overal denk ik tomatensoep te herkennen en man, het water loopt me nu alweer in de mond. Nee, had ik ook niet verwacht. :) Goed weekend!

Geef een reactie

