Harderlopen

Vanochtend schreef ik dit:
“Vandaag wil ik hard lopen. Expres niet samen. Ik wil over de finish strompelen en mijn spieren voelen. Ik ga ze laten zien dat ik lange benen heb, dat ik weet hoe ik ze na elkaar moet plaatsen en dat mijn longinhoud een flinke is.”
Vandaag was de campus run, een wedstrijd georganiseerd voor de studenten van de NCTU, vandaar.

Toen werd het vanmiddag ineens warm en zonnig en waren de heuvels toch hoger dan ik dacht. Voor mijn gevoel faalde ik zo hard. Al na vijf minuten voelde mijn hoofd als ontploft. Thijs was ik toen al kwijt, als in: ik kon hem niet bijhouden.
Na tien minuten besloot ik dat mijn vertrouwen van vanochtend misschien iets te veel was en dat ik maar beter kon genieten. Dus dat deed ik. Ik vroeg me ondertussen af waarom de Taiwanezen om mij heen geen rood hoofd kregen en ik weet het nog steeds niet. Ik ging zo langzaam voor mijn gevoel, ik schaamde me een beetje tegenover Thijs.

5,5 km en 25 min 15 sec later finishte ik.
Als vierde meisje.
Van de hele universiteit. WAT?!

Helaas kregen alleen nummers 1 t/m 3 een medaille (die waren echt snel, alledrie onder de 22 minuten), maar dit had ik niet verwacht! Een handdoek, energiestoot en enorm veel goed gevoel kreeg ik ervan. En kleren vol zweet, maar daar kom ik wel overheen. :)

En dan komt hier een foto van twee bezwete koppen en een winnaarshanddoek (want dat vergat ik te zeggen, Thijs was snel! Tjooo), maar daarvoor moet ik nog even wachten op een Zweedse met een smartphone.Tada!
1957330_10151983374243652_584676475_n

One thought on “Harderlopen

Geef een reactie

