Update

Ik heb behoorlijk wat te vertellen, mooie foto’s te laten zien en ik vind het lastig om ergens te beginnen. Er gebeurt zoveel en er gebeurt zo weinig in vergelijking met de eerste weken. Ik ga namelijk een ‘normaal’ leven leiden en ik heb er zin in!

Deze vakken ga ik volgen:
– Topics in discrete mathematics
– Combinatorics
– Mathematical foundations of cryptography
– Modern Algebra (II) (oa over modular forms and representation theory)
– Chinese conversation
– Elementary Chinese I
– Class Guqin

De eerste is een bachelor vak, de drie erna zijn mastervakken. Combinatorics is in het Engels, die andere twee in het Chinees, maar volgens Mr. Weng zijn die docenten zo goed dat ik het moet kunnen. En de literatuur is in het Engels, dus we zullen zien hoe dat gaat.
Dan heb je dus de lessen Chinees, daar heb ik een beetje hoog ingezet, want liever iets te moeilijk dan te makkelijk, en anders paste het niet in mijn rooster.
Als laatste wil ik hier heel graag een nieuw (Taiwanees) instrument leren spelen. Sabina wil de pipa gaan spelen, een soort gitaar, en eigenlijk wilde ik een soort fluit, maar dat schijnt heel moeilijk te zijn. De guqin is een soort harp. Google is your friend. ;)

Ik denk dat dit veel te veel vakken zijn, want normaal kies je er vijf plus ik kan niets wiskundigs zeggen in het Chinees, maar ik kon echt niet kiezen. Ik vond dit al lastig, want er zijn nog zo’n 1000 andere vakken die me ook heel interessant leken. Sterker nog, je mocht ook vakken van Tsing Hua volgen, de universiteit naast die van mij, maar die gids heb ik maar dicht gelaten, zodat ik niet weet wat ik mis.
Misschien moest ik hier nog maar een jaar blijven?

Ik citeer even uit een e-mail van Mr. Weng om mij voor te stellen aan de staf:
‘Loes has office at SA 331.’

Dat lege bureau daar in het hoekje, van mij!

Dat lege bureau daar in het hoekje, van mij!

Dit betekent dat ik een eigen kantoor heb, in Science Building 1, op de third floor (wij zouden zeggen tweede verdieping), kamer 31. Dat is tof, maar nu nog vooral stof.

Ik moest de boel nog maar eens flink oppoetsen, maar ik mag dus onbeperkt thee drinken en socializen met de PhD studenten. De helft spreekt geen Engels, de andere helft wil naar de VS en is dus dolblij om hun Engels met mij te oefenen of om rijstballen aan te bieden. Oja, en of ik eens Hollandse koffie kan zetten, iemand enig idee wat voor koffie dat kan zijn? Ze zijn er van overtuigd dat er zoiets moet zijn, want zelfs Guatamala heeft een eigen smaak en Guatamala, dat land kent niemand. Dus.
Ik werd meteen uitgenodigd voor samen eten, samen scooteren, samen karaoke, samen reizen, dus dat komt goed! Helaas moest ik tegen alles nee zeggen aangezien ik al had afgesproken met mijn roomies, wij gingen naar Taipei:
0843_0841Het Lantern Festival! Ik heb nog een mooie wens op een kaartje gekalkt, mijn handen blauw geslagen voor een beetje geluk en bewonderend geluisterd naar supermooie dwarsfluit muziek. Ik houd van alle muzikanten op straat hier. :)

Ik weet ondertussen ook waar ik woon!
Loes (方露露)
No. 75 Dorm 3 Room 215, Boai Str.

East District, Hsinchu City 30068
Taiwan (R.O.C.)

Ik geloof dat ik wel genoeg gezegd heb voor nu. Al heb ik nog veel te vertellen, ik ben blij dat je tot hier hebt gelezen. Nog een paar foto’s:

Typisch uitzicht uit de trein. Het was een grauwe dag. ;)

Typisch uitzicht uit de trein. Het was een grauwe dag. ;)

Fietsen tussen de rijstbomen en bananenvelden. (Zo hard dat ze mixten).

Fietsen tussen de rijstbomen en bananenvelden. (Zo hard dat ze mixten).

Hiken, beginpunt.

Hiken, beginpunt.

Rare mensen zijn overal. (en deze zijn ook nog eens bijzonder aardig, waarschijnlijk ga ik ze opzoeken in Xiamen!)

Rare mensen zijn overal. (en deze zijn ook nog eens bijzonder aardig, waarschijnlijk ga ik ze opzoeken in Xiamen!)

 

5 thoughts on “Update

  1. Ha loesie, jeetje, kom jij terug als chinees? Zou dat dan betekenen dat ik eindelijk niet de kleinste ben ;)!?
    Wat doe je toch toffe dingen en wat ben je abnormaal gedrevene, haha! Maar super leuk, volhouden en genieten!
    liefs, Pita.
    Ps.

    • Haha. Piet, jij zou hier een lange slungel zijn. Kom anders hierheen! Zou ik leuk vinden. ;)
      Ik probeer me zoveel mogelijk aan te passen, want ik heb twee adviezen gekregen tijdens de introductie:
      1. Call your parents!!! Tell them that you are safe and that they don’t have to worry.
      Dat moet ik nog doen.
      2. When in Rome, do as the Romans do.
      Ik loop er dus zo Chinees mogelijk bij. :P
      Jij bent trouwens wel speedy met antwoorden zeg. Hoe is het? Wat doe je zoal?

  2. Aan iedereen die de reacties leest:
    n.a.v. advies 1. Loes has called her parents (both of them). So they don’t worry!
    n.a.v. advies 2. We hebben via skyp/webcam gezien dat ze een echte Chinese trui draagt. Prachtig!

    Loes, wat een tomeloos enthousiasme. Ik wens je héél veel plezier met alles!

  3. Wat leuk om je zo te volgen! Het is echt genieten daar he, voor jou? (ik moet er niet aan denken!!)
    Benieuwd hoe al die vakken je zullen bevallen, maar het gaat je zeker lukken!
    Ik blijf je volgen en ik wens je heel veel plezier daar!
    Groetjes, Janny

Geef een reactie

