Rondleiding

Ten eerste: ik ben weer beter. De tijd gaat echt als een razende. Ik leef meer dan ik kan of wil schrijven, dus ik hoop dat ik nog kan vertellen over de afgelopen weken, maar nu eerst: mijn nieuwe thuis!

Om eerlijk te zijn bevind ik mij momenteel nog een beetje in een spookdorm. Er zijn nog bijna geen andere studenten (tot nu toe: twee levende wezens), de WIFI is zoek (maar reeds gevonden bij de thee-automaat op aanraden van Elena uit Hongkong) en voor de rest is het gewoon kil en koud. Ik heb dus nog geen kamergenoten. De kamers rondom zijn allen leeg. Er zijn dus ook geen studenten om wc-papier van te lenen. Gelukkig bewaar ik hier alle bonnetjes, want dat zijn tevens lottery-tickets.

Ik zal jullie even rondleiden.
We beginnen niet met hoe het er van buiten uitziet, want dat weet ik ook nog niet. Het is donker, jonge. Dus laat ik iets anders spectaculairs zien, het washok:
IMG_0827De douche (tien stuks voor 52 mensen):IMG_0826Hier kan ik mijn tanden poetsen:
IMG_0825Maar dat is natuurlijk niet wat jullie willen zien. Dat snap ik ook wel. Dus hierbij mijn kamer:

Ik slaap achter bij het raam, maar dan aan de rechterkant.

Ik slaap achter bij het raam, maar dan aan de rechterkant.

Vier personen op 3,5 m bij 4 m. Ofwel, 3,5 vierkante meter voor mezelf. Het klinkt iets positiever als ik het in kubieke meters bereken, want het plafond is vrij hoog: 12,25 kubieke meter voor mezelf! :) Eerlijk waar, ik denk dat ik hier wel kan leven. Het is tot nu toe erg schoon en nouja, gezellig kan ik het niet noemen, maar het gaat hier echt wel leven aan het prikbord te zien.

Over de lokatie. Ik ben geplaatst op Bo’ai campus, dat betekent dat ik op 30 minuten lopen van de échte campus woon (die heet Kuang-fu campus) en dat het hier dus niét gebeurt. Ik heb vandaag geprobeerd overgeplaatst te worden: in maart mag ik het nog eens vragen. Voorlopig woon ik dus hier, en misschien is dat juist wel prima. De behoefte aan een fiets wordt nu wel heel groot, maar die wilde ik sowieso eigenlijk. Al benieuwd hoe dit gebouw er eigenlijk uitziet? Ik ook.

3 thoughts on “Rondleiding

  1. Whaw Loes, wat een verandering in jouw Taiwanese leven: van de apen, de giftige slangen en het overvolle hostel naar een clean witbetegeld leegstaand studentencomplex, het zou ook een ziekenhuis kunnen zijn…. Je hebt nu in elk geval geen gebrek aan privacy. Beetje jammer dat je met 3 andere studenten een kamer deelt? Als je behoefte hebt aan privacy kun je vaak en lang gaan douchen, vaak en lang op de wc gaan zitten, of wandelen, hardlopen…. Erg leuk dat je al deze foto’s laat zien. Bedankt. Hopelijk kun je snel een fiets kopen. Liefs, mamma

    • Ha mam, ik vind het juist leuk om met drie anderen te delen. Tenminste, dat ligt uiteraard ook een beetje aan de mensen, maar ik verwacht dat dat goed is. Ik heb echt superveel zin om te beginnen! :) Nu ga ik wc-papier kopen.

Geef een reactie

