Voedselvergiftiging

Mijn maag is nooit echt een flinke jongen geweest, sterker nog, hij laat me wel vaker in de steek, dus het was wachten op voedselvergiftiging. En dat sucks.

Maar, aan de andere kant, valt het ook best wel mee. Weer iets om zelfstandig van te worden. En er zitten ook wel voordelen aan: ik hoef zelf de wc niet schoon te maken (ik bespaar jullie de details hoor) en ineens was het bittere noodzaak om een Chinees telefoongesprek te voeren. Ik had namelijk gepland om vandaag naar Fulong te gaan, maar ik kon amper vijf minuten rechtop zitten of staan en ik voelde mezelf alweer wegzakken, dus dat ging ‘m niet worden.
Dat telefoongesprek was nogal rommelig, zoals je misschien kunt bedenken, maar ik zei maar braaf wat we tijdens de lessen over dokters hadden geleerd en de vrouw van het hostel zei mei wenti (geen probleem), ba hao (de 8ste (februari)) en mingtian jian (tot morgen), dus ze zal het wel begrepen hebben. Per ongeluk heb ik ook gezegd dat ik tou teng (hoofdpijn) had, maar dat kwam nou eenmaal in de lesboeken na ‘wo sheng bing le’ (ik werd ziek), dus het was eruit voor ik er erg in had.

Enfin, ik weet niet zoveel meer van vannacht, maar ik werd zo heel vervelend wakker, terwijl ik naast de wc-pot in een plas douchewater lag. Ik wist dat ik was flauwgevallen en ik kan me geen keer herinneren dat ik dan niet begon te huilen, maar vannacht dacht ik alleen maar, gooi die benen omhoog en blijf liggen. Het water was best chill, want het zorgde ervoor dat ik niet nogmaals wegzakte. Daarna was het vooral nat en koud.
De tweede keer dat ik flauwviel vannacht bezorgde ik mezelf twee tanden door mijn lip, boven en onder, knap, vind je niet? En ik ben een beetje gespikkeld van de blauwe plekken, maar dat past dan wel weer bij mijn bril.
Wederom word ik geraakt door hoe aardig iedereen is. Vanochtend werd ik haast gedwongen door het meisje dat boven mij sliep om een halve banaan te eten. Hoewel die er geloof ik later weer uitkwam was ik haar toch heel dankbaar. Evenals voor de halve liter(!) groene thee. Met suiker, én zout. Proeft raar, mineralen tanken als een baas.

Ik heb ook iets nieuws ontdekt! Ik kan erg fijn slapen met muziek van Jose Gonzalez of The Paper Kites, maar die albums heb ik nu al drie keer geluisterd, dus ik dacht, hebben jullie tips voor muziek? Ik wil wel weer eens wat westers horen.

Oja, en alles is beter dan dit: http://www.youtube.com/watch?v=peAX3XBSRhU
De eerste paar keren denk je dat het de ijscoman is, maar die kennen ze niet.

2 thoughts on “Voedselvergiftiging

  1. hee lieve loes,
    wat een stomme maag en stom eten heb jij gegeten :(.
    beterschap en gun je lichaam rust rust en veel liefde.
    * stuurt wat beterschap naar jou! *
    piet

  2. He Loes!

    Beterschap meid!
    Maar hopelijk ben je inmiddels al weer bijna beter.
    Ik hoorde van Maartje dat je maandag begint met je studie daar. Heel veel succes en plezier!! Ik ben erg benieuwd hoe je dat daar ervaart!

    xx Stefanie

Geef een reactie

