Een goeie nacht

Over een Amerikaan, Genghis Khan, vulkaan.
Of over het nut van oordoppen.

Hij sliep onder mij in het hostel. Je boekt zomaar wat in de rondte, 8 personen mixed, het zal wel. Niet wetende dat dat betekent: 5 Chinezen, 1 Japanner, 1 Amerikaan en jij. Ik ging naar een vuurwerkshow en was dus al wat knallen gewend, maar ’s nachts ging het gewoon door. Zagen man, zagen. En smakken, een Chinese gewoonte.
Het gebulder van de Amerikaan vulde makkelijk de -niet al te grote- ruimte. Ik dacht nog; ‘Zal ik hem gewoon wakker maken?’ Maar de Amerikaan is van Amerikaans formaat, niet zoals de gemiddelde Taiwanees (mannen 1.68, vrouwen 1.57) en dan ook nog eens fors en niet zo vrolijk. Zeker weten dat die Japanner ook wakker lag. Maar hij keek eng, dus ik rolde me met mijn gezicht naar de muur.

Het was alsof ik op een berg lag, soms leek het alsof ik als door die berg opgetild werd en weer neerplofte, maar ik heb het gecheckt en er zal nog minstens een meter tussen de berg Amerikaan en mijn matras. Ik weet niet hoe het me is gelukt om in slaap te vallen, maar om 5.30 werd ik bezweet wakker: de Chinezen vertrokken. Luid ritselend met hun tassen, de deur dichtknallend en stampend op de trap. Uiteraard begeleid door het doordringende gesnurk onder mij.

Ik ben om zes uur ook maar opgestaan en gelukkig, de dag was goed. Kijk maar.
IMG_07231 IMG_07271 IMG_07371

Deze foto’s wil je denk ik groter zien! (maar ik wil niet dat ze te veel plek innemen)
IMG_07301 IMG_07171 IMG_07001

3 thoughts on “Een goeie nacht

    • Wat een mooie foto kreeg ik over de mail toegestuurd! (al een week geleden, maar toch)
      Ik heb het uiteraard niet over de bloemen, die ook sehr schön zijn, maar over die twee mensen daarachter. ;)

  1. Hoi Loes, Wat zijn die foto’s mooi scherp. Bij het vergroten van de foto’s zie ik enorm veel details. Mooi dat nieuwe fototoestel van jou. Nog belangrijk natuurlijk: mooi die omgeving waar je nu woont. Mamma

Geef een reactie

