O, moedertje

Wat ik bedenk als ik eigenlijk wil leren over de Kleisli category:

Ik kijk graag op tegen mensen. Helemaal als ze mooie dingen zeggen, graag goeie dingen doen of eigenwijs zijn. Als ze durven te zijn wie ze zijn of als ze daar juist moeite mee hebben. Soms heb ik het idee dat ik dat te weinig zeg, hoe mooi ik al die mensen om mij heen vind.

Daarom zou ik eigenlijk een lofzang over al die mensen dicht bij me willen schrijven, maar dat doe ik niet. Ik schrijf maar iets over van iemand die véééél verder weg staat. Zo iemand die je niet eens tegen kunt komen al zou je willen. Iemand die voor mij niet als mens bestaat, maar meer als ideaalbeeld voor ‘goeddoen’: Moeder Theresa.
Dus nu enkele wijze woorden van haar, die vandaag ineens in mijn mailbox zaten.
Met de hoop dat al die geweldige mensen dicht bij me hier misschien wel meer aan hebben.


LIFE

Bron: http://cp12.nevsepic.com.ua/92/1348494813-1118900-foto-447.jpg

Life is an opportunity, benefit from it.
Life is a beauty, admire it.
Life is bliss, taste it.
Life is a dream, realise it,
Life is a challenge, meet it.
Life is a duty, complete it.
Life is a game, play it.
Life is costly, care for it.
Life is wealth, keep it.
Life is love, enjoy it.
Life is a mystery, know it.
Life is a promise, fulfil it.
Life is sorrow, overcome it.
Life is a song, sing it.
Life is a struggle, accept it.
Life is a tragedy, confront it.
Life is an adventure, dare it.
Life is luck, make it.
Life is too precious, do not destroy it.
Life is life, live it!

En met deze woorden in mijn achterhoofd kan ik weer verder met de struggle die ‘Category Theory’ heet.

Geef een reactie

